יום שישי, 29 במאי 2015

My NCBI-הפינה הפרטית שלכם בפאבמד

אולי לא ידעתם, אבל יש לכם פינה פרטית בפאבמד. תוכלו לשמור בה חיפושים, לקבל התראות על מאמרים חדשים בשאילתות שכבר ביצעתם, לשמור מאמרים לפי נושאים, ליצור פילטרים אישיים, ואפילו לקבל רשימה ביביליוגרפית של המאמרים לעבודה שאתם צריכים להגיש כתובה לפי חוקי הציטוט. להלן סרטון קצר המציג את My NCBI.


איפה נמצא My NCBI?

בכל דף אינטרנט של פאבמד בו תהיו, כולל בדף הבית, תוכלו לראות בפינה הימנית העליונה את הכיתוב Sign in to NCBI. בתמונה 1 מופיע כיתוב זה מודגש בצהוב.

תמונה 1 : איך נכנסים ל -My NCBI



לחיצה על הקישור Sign in to NCBI תביא אתכם לדף הכניסה לאזור של My NCBI. על מנת להיכנס ניתן ליצור שם משתמש וסיסמה חדשים, או על ידי שם המשתמש והסיסמה של חשבון הגוגל (הג'ימייל) שלכם. לאחר שתכניסו שם משתמש וסיסמה, ישתנה הכיתוב בפינה הימנית העליונה , ויופיעו בו 3 אפשרויות: מעבר לדף של My NCBI, שינוי הגדרות החשבון (בלחיצה על כתובת המייל ) או יציאה. ניתן לראות דוגמה לכך בתמונה 2.



תמונה 2 - קישורים בפינה הימנית העליונה לאחר ההרשמה



שמירת חיפושים וקבלת התראות 

הדבר השימושי ביותר (לדעתי) בתוך My NCBI הוא האפשרות לשמור חיפושים, ולקבל התראות על מאמרים חדשים התואמים את שאילתת החיפוש גם בהמשך, ללא צורך בביצוע החיפוש מחדש שוב ושוב.

איך שומרים חיפוש?

מבצעים חיפוש כלשהו בפאבמד. מומלץ בדרך כלל לעשות חיפוש דרך מאגר מילות המפתח Mesh, כאן ניתן לקרוא על אופן החיפוש דרך מאגר זה.

בהנחה שנושא החיפוש מענין אתכם לטווח ארוך, למשל אם מדובר בתחום המחקר או העיסוק הקבוע שלכם, ובעיקר אם בניתם שאילתת חיפוש מדויקת ורלוונטית, תרצו לדעת על כל מאמר חדש שיתפרסם בעתיד ועונה על השאילתה הנ"ל, מבלי לבצע אותה מחדש. לצורך כך יש לשמור את החיפוש.
לאחר ביצוע חיפוש, למשל על חומצות שומן אומגה 3, מופיעה האפשרות Save Seach המסומנת בצהוב בתמונה 3. לחיצה על Save Search תפתח חלון, שבו ניתן לקרוא לחיפוש בשם לפי בחירה, וכן לבחור אם רוצים לקבל התראות על מאמרים חדשים עבור חיפוש זה במייל. במידה וטרם הכנסתם שם משתמש וסיסמה, יפתח קודם לכן החלון לכניסה לחשבון My NCBI. אם תעדיפו שלא לקבל התראות למייל, יישמרו כל המאמרים החדשים תחת החיפוש השמור שהגדרתם במדור  Saved Searches  ב - My NCBI, ותוכלו בכל עת שתבחרו להיכנס לבדוק מה התחדש. אם תיבחרו לקבל התראות למייל, ניתן להתאים באופן אישי את תדירות קבלת המיילים, יום קבלת המייל וגם לבחור את כתובת המייל המועדפת.

תמונה 3: שמירת חיפוש

עדכון מיוני 2015 

תודה לבת' פפר שהעירה את תשומת לבי: Save Search  נקרא עכשיו Create Alert כמסומן בתמונה 4. על העדכון ניתן לקרוא כאן. סרטון עדכני על שמירת החיפושים ניתן לראות כאן.


תמונה 4: Save search הפך ל -Create alert

כל תהליך שמירת החיפושים וקבלת ההתראות מוסבר יפה גם בסרטון הבא.
למידע נוסף ניתן לקרוא כאן הסבר מקיף על אופן שמירת החיפושים וקבלת ההתראות עליהם.

שימושים נוספים ב -My NCBI 

שומרים מאמרים עם My NCBI
ככה כן בונים ביביליוגרפיה: עם My NCBI
פחות זה יותר - מסננים תוצאות בפאבמד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה