יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

ממעבדות פאבמד: Pubmed Journals

בשקט בשקט, במעבדות פאבמד אי שם, שוקדים על פיתוחים שונים שינגישו עבורנו המשתמשים את החומר הרב המצוי במאגר המידע ויסייעו לנו להתעדכן בפרסומים חדשים. וזוהי אכן מטרתו של כלי חדש  בשם Pubmed Journals למעקב אחרי עיתונים ממאגר פאבמד. עדכון על כך התפרסם בבלוג NCBI Insights בספטמבר השנה.
זהו נסיון של Pubmed Labs, "אינקובטור" המוצרים של NCBI.



תמונה 1. Pubmed Journals


בדף הבית של פאבמד, שעבר מתיחת פנים לאחרונה, ניתן ביטוי לפאבמד ג'ורנלז בטור השמאלי (מודגש בצהוב בתמונה 2). כך ניתנת חשיפה לפרסומים חדשים מעיתונים מובילים, וניתן גם להגיע משם בקלות לדף הבית של פאבמד ג'ורנלז.


תמונה 2. דף הבית המחודש של פאבמד, כולל פאבמד גורנלז 

בכניסה לדף הבית של פאבמד ג'ורנלס ניתן לראות שני טורים של עדכונים: עתונים פופולריים, ועדכונים שוטפים מעיתונים אלה (תמונה 3). העדכונים כוללים מאמרים חדשים בעיתונים, אך גם מאמרים מאתרי חדשות העוסקים במדע בנושאים הרלוונטיים, ומאמרים מובילים (TRENDING). כמו כן ניתן לערוך חיפוש אחר עיתונים מסוימים לפי שם או נושא.


תמונה 3. דף הבית של פאבמד גורנלז ללא כניסה לאזור האישי של NCBI

במידה ונכנסים לאזור האישי My NCBI ניתן לבחור אחרי אילו עיתונים לעקוב, כלומר אילו עיתונים יוצגו בראש דף הבית. דוגמה לכך ניתן לראות בתמונה 4. במקרה זה יופיעו העתונים הפופולריים (ברירת המחדל של האתר) מתחת לעיתונים שנבחרו באופן אישי, אך הטור  Popular Journal Feed אינו מופיע במצב זה. אם רוצים לראותו יש להכנס לפאמד ג'ורנלס ללא כניסה לאזור האישי.
למידע נוסף על MY NCBI ניתן לקרוא כאן ו/או לצפות בסרטון הדרכה חדש ומקיף בנושא.


תמונה 4. דף הבית של פאבמד גורנלס עם כניסה לאזור האישי של NCBI


פאבמד ג'ורנלז מוגדר כפיתוח נסיוני, והציבור מוזמן להעיר הערות ולשאול שאלות על המיזם בתגובות לפוסט הדן באתר. נסו ותהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה