יום חמישי, 22 באפריל 2021

Cochrane PICO Search (Beta)

PICO Search (beta)

החיפוש באמצעות  PICO במנוע החיפוש של ספריית Cochrane - הנקרא PICO Search (beta) הושק לראשונה ב - 2019. בתקופה שחלפה מאז, אף שנותר עדין בגרסת Beta, עבר PICO Search שיפורים ופיתוחים שונים, וכלים חדשים שלו צפויים לצאת בקרוב. סרטון חדש מסביר את הרעיון שמאחוריו, כיצד להשתמש בו, ומה צופן לו העתיד. 

מה זה PICO?

לפני שנדון ב - PICO Search (beta) נענה על השאלה מהו PICO ? PICO הוא ראשי תיבות של ארבעה מונחים, המסייעים בבניית שאלת המחקר ובניית אסטרטגית חיפוש המתאימה למענה על שאלת מחקר זו. בתמונה 1,  מתוך סרטון שפורסם לאחרונה על PICO Search (beta),  ניתן לראות הסבר על הנושא:

תמונה 1. מהו PICO? מקור

PICO Search (beta)

לבנית חיפוש באמצעות PICO Search (beta) יש לבחור באפשרות של חיפוש מתקדם באתר Cochrane Library, ולאחר מכן בלשונית PICO Search (beta), כמתואר בתמונה 2. לאחר הקלדה של מונח החיפוש בוחרים לאיזה מונח PICO הוא מתאים, וניתן להוסיף מונחים נוספים לפי הצורך. הדגמה קצרצרה וברורה של השימוש ב - PICO Search (beta) ניתן לראות כאן


תמונה 2. PICO Search (beta) בתוך החיפוש המתקדם

מונחי PICO בתוצאות החיפוש

ללא קשר האם בצענו את החיפוש בחיפוש הרגיל, המתקדם או ב - PICO Search (beta), מאפיין חדש שנוסף לאחרונה בדף התוצאות עבור הסקירות השיטתיות  Cochrane Reviews הוא תצוגה של כל מונחי ה - PICO הרלוונטיים לסקירה מסויימת מופיעים בצמוד אליה בתוצאות החיפוש. כברירת מחדל המונחים מצויים תחת הכיתוב Show PICOs beta, ובלחיצה על הכיתוב ניתן לראותם. דוגמה לכך ניתן לראות בתמונות 3,4. בין הכלים החדשים המתוכננים לצאת בקרוב תהיה האפשרות ללחוץ על כל אחד ממונחים אלה על מנת לקבל תוצאות נוספות התואמות לו.

תמונה 3. הכיתוב Show PICOs beta (במצב שהמונחים סגורים)


תמונה 4. הכיתוב Hide PICOs beta (במצב שהמונחים פתוחים)


החיפוש באמצעות PICO Search (beta) עוזר למקד את התוצאות על ידי בחירת ההקשר המתאים של מונח החיפוש כמתואר על ידי PICO. פירוט המונחים מתחת לכל סקירה עוזר להבין במה בדיוק היא עוסקת וכיצד לחפש נוספות כמוה. מענין לעקוב אחרי המשך פיתוח של מאפייני חיפוש זה בעתיד הקרוב והרחוק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה