יום שני, 27 במרץ 2017

והעם שומעים את המאמרים

מכירים את התיקייה הזו במחשב/בדואר האלקטרוני/במקום אחר שבה נשמרים כל המאמרים המעניינים "לקריאה במועד מאוחר יותר"? מתי פתחתם אותה לאחרונה?
ובכן, אתם יכולים לא לענות, אבל אני מנחשת שאצל רובכם התשובה תהיה... מעולם לא?


https://www.summurai.com/


הפתרון של Summurai

אתר חדש בשם Summurai, עדין בגרסת בטא, ממתין לפטנט, אך כבר פעיל באופן חלקי ומציע פיתרון יעיל במיוחד לתיקיה הזו. במקום לקרוא את כל המאמרים, ברגע שאתם נתקלים במאמר מענין, אתם שולחים אותו לאתר הנידון באמצעות תוסף לכרום, ומקבלים לאחר מספר ימים לטלפון הנייד ולמייל קישור לתקציר של המאמר בקובץ שמע של מספר דקות! 
כך למעשה ניתן לשמוע את עיקרי המאמר בזמן שלא ניתן לקרוא, כמו בנהיגה או טיול עם הכלב, ולהיות יעילים יותר בזמן היקר מול המחשב. למעשה אם תנסו לפתוח את הלינק לקובץ השמע מהמחשב תקבלו הודעה שאת הקובץ ניתן לפתוח רק בטלפון, ומול המחשב תעשו משהו יותר פרודוקטיבי! עם זאת מהחשבון במחשב ניתן לקרוא את התקציר שנעשה על ידי האתר. 

את הסיכום עושים אנשים אמיתיים, וגם קריינים אנושיים קוראים את הטקסט (עד לאחרונה היו אלה בוטים). 
מה העלות של השירות? לא ממש ברור בינתיים, כל משתמש חדש מקבל נכון לעכשיו עשרה מאמרים בחינם.
עדכון נכון לתאריך 30.3.17 במענה לשאלתי בנוגע לתשלום: 3 מאמרים חינם בחודש, כל אחד עד 1200 מלים. מאמרים נוספים יעלו 2-3 דולר כל אחד.


התנסות אישית

אני שלחתי בינתיים שני מאמרים לאתר. האחד כתבה אינטרנטית מהאתר נאוטילוס בנושא יתרון אבולוציוני אפשרי של דיכאון. לאחר מכן החלטתי לאתגר את ה - Summurai עם מאמר מדעי על דיאטת פודמפ.
בשני המקרים קיבלתי תקצירים לא רעים בכלל ששמעתי תוך כדי נהיגה בפקקים. שווה!
מענין לעקוב אחרי האתר ולראות כיצד יתפתח השירות. ניתן לעקוב גם בפייסבוק.

לשמוע את כל המאמר

אם אתם מעדיפים לשמוע את כל המאמר ולא רק תקציר שלו, קיימים מגוון כלים חינמיים ובתשלום שיהפכו כל טקסט, כמעט בכל שפה, לטקסט מושמע/קובץ שמע. מספר כלים ניתן לראות כאן מהבלוג כלים קטנים גדולים של אפרת מעטוף. למשתמשים באפליקציית פוקט (המומלצת!) יש אפשרות לשמוע כל מאמר שנשמר בה באמצעות בחירת האפשרות  Listen  TTS מהתפריט (תודה לענבל אלעד על הטיפ!).

חדש באימד - שומעים כתבות

ובאופן דומה, גם באתר אימד הוסיפו לאחרונה אופציה לשמוע את הכתבות של האתר, ולא רק לקרוא אותן.

חדש באימד - אפשרות לשמיעת הכתבות - מסומן בחץ הצהוב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה