יום שישי, 10 במאי 2019

האקדמיה שלי - National Academies Press

ה -  National Academies Press , או בקיצור NAP, היא ההוצאה לאור של הדו"חות של האקדמיה הלאומית למדעים, הנדסה ורפואה. האקדמיה נוסדה בשנת 1863, והיא עוסקת במתן ייעוץ בלתי תלוי למקבלי ההחלטות במגוון נושאים.
הדו"חות מתפרסמים כספרים בנושאי רפואה, הנדסה ומדעים.  האתר של ה - NAP ידידותי ואינטראקטיבי, עם אפשרות לשמירת מידע באזור אישי (My-NAP), ולא פחות חשוב - כמעט כל החומר כאן - בחינם! יש גם אפשרות למעקב אחר עדכונים במייל או RSS בנושאים הרלוונטיים לכל אחד. כ - 10,000 ספרים באתר, מתוכם כ - 1650 ברפואה, ומהם כ - 270 בתזונה ומזון.

גם תצוגה אינטראקטיבית ויזואלית יצרו כאן (תחת Academy Scope), עם חלוקה לנושאים ותת נושאים, הנה דוגמה לכך בנושא תזונה ומזון בתמונות 1 ו - 2. כל תת נושא מוצג כמעין בלון, ולחיצה על הבלון חושפת תצוגה של כל הספרים בנושא הרלוונטי.

תמונה 1. תצוגה ויזואלית (Academy Scope) של תת נושאים בתחום תזונה ומזון

תמונה 2. מה מתחבא מתחת לכל "בלון" של Academy Scope


באזור האישי My -NAP ניתן לשמור ספרים נבחרים, ואף לשמור בהם סימניות והערות תוך כדי קריאה אונליין (לא תומך בעברית).
קבצי ה- PDF הם חינמיים, אם תרצו עותק מודפס או ספר אלקטרוני (חדש באתר!) תצטרכו כבר לשלם.

ספרים לדוגמה בנושאי תזונה ורפואה באתר

אז מה ניתן למצוא כאן באתר האקדמיה הלאומית? למשל כל פרסומי ה - DRI, כולל האחרון שפורסם השנה על נתרן ואשלגן. עוד פרסום שיצא ממש לאחרונה עוסק בדיאטות ברות קיימא, תזונה ומזון
פרסום מענין נוסף עוסק בהשפעות הרפואיות של הקנאביס.

לסיכום, פרסומים מעניינים, חינמיים ברובם, אפשרות למעקב לפי נושאים במייל/RSS, אזור אישי לשמירת ספרים, סימניות והערות, תצוגה אינטראקטיבית ויזואלית לפי נושאים ותת נושאים באופן ידידותי. בהחלט שווה לבקר ולהשתמש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה