יום שישי, 11 בספטמבר 2020

מידע גנטי פלוס

 על פי הודעת הספרייה הלאומית לרפואה, NLM, החל מ - 1.10.2020 יוסר מהרשת האתר Genetics Home Reference. 

המידע מאתר זה יופיע כעת באתר MedlinePlus באזור ייעודי תחת השם  MedlinePlus Genetics. המידע שהועבר כולל פירוט על מעל 1300 מצבים גנטיים, מעל 1400 גנים, וכן ספר הדרכה בשפה פשוטה על תחום הגנטיקה. פירוט נוסף על המידע שקיים כעת ב - MedlinePlus Genetics ניתן לקרוא כאן

האתר MedlinePlus מיועד קודם כל לציבור הרחב, אולם גם אנשי מקצוע בתחום הרפואה והמידע יכולים ליהנות מהשימוש בו. כמקובל באתרים של הספריה הלאומית לרפואה, NLM, קיימים קישורים בין מקורות המידע שהיא מספקת בכל אתר ואתר. כך למשל בדף מידע על מחלה מסויימת ניתן למצוא קישורים למחקרים קליניים בתחום מאתר ClinicalTrials.gov, חיפוש מוכן בצורה מקצועית וממוקדת בפאבמד בלחיצת כפתור, רשימה של מלים נרדפות למונח ומקורות מידע נוספים. דוגמה לכך ניתן לראות למשל בדף על  Glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency בסעיף Additional Information & Resources.

גנטיקה ב - MedlinePlus

לסיכום, אתר הכולל מידע רב ערך, הן לציבור הרחב והן לאנשי מקצוע, ממקורות מבוססים עליהם ניתן להסתמך. המעבר למיקום החדש יהפוך את המידע לנגיש יותר, היות ואתר MedlinePlus הוא אתר ידוע הנמצא בשימוש רב, ועל כל כן נראה שהעברת המידע אליו היא צעד מבורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה