יום רביעי, 14 ביוני 2017

מורשת דיגיטלית

אני יודעת. אף אחד לא ממש רוצה לחשוב על זה. על המוות. אבל תחשבו רגע: כמה חברים מתים יש לכם בפייסבוק? היום, כשחלק נכבד מהחיים שלנו מתנהל באופן דיגיטלי, צריך לתת את הדעת מה נרצה שיקרה עם המורשת הדיגיטלית שלנו ושל היקרים לנו. מדובר לא רק על חשבונות אישיים, אלא גם על החיים הדיגיטליים המקצועיים: מה יקרה עם עם הדף העסקי? בלוג מקצועי? אתר?

קורס אינטרנטי בנושא המורשת הדיגיטלית

נושא זה מקבל יותר ויותר התייחסות מאנשי מקצוע בתחום. קורס אינטרנטי חינמי שפרסם לאחרונה סטיב דוטו הקנדי עוסק בדיוק בסוגיה זו. סטיב מתמחה בהפקת תוכן הדרכה בתחום המחשבים, שימוש ברשת וכלים לפרודוקטיביות בצורת סרטונים, וובינרים וקורסים אינטרנטיים. הקורס שבנה מבוסס על וובינר של כשעה שהעביר לאחרונה בנושא מורשת דיגיטלית, וכן מספר מאמרים המתייחסים לרשתות השונות ביניהן פייסבוק, לינקדאין ועוד וכן לחשבון הגוגל. 
לצפיה בקורס יש להרשם לאתר הקורסים (בחינם), ואז ניתן להתחיל את הקורס
הערה: אם נתקלים בקושי בצפיה בקורס עם דפדפן כרום, מומלץ לנסות עם דפדפן אחר דוגמת אינטרנט אקספלורר (מייקרוסופט אדג').

קורסים אינטרנטיים בנושאים נוספים

אתר הקורסים של סטיב דוטו מומלץ לא רק בשל הקורס על מורשת דיגיטלית, אלא בזכות קורסים מעניינים נוספים, שחלקם חינמיים וחלקם בתשלום. בין החינמיים ניתן למצוא הדרכות על העברת וובינרים, עבודה עם אברנוט, טיפול יעיל במיילים, הפקת סרטוני וידאו ועוד. 
בחומר חינמי ומומלץ של סטיב ניתן לצפות בערוץ היוטיוב שלו. 


מוות בעידן הדיגיטלי


אבק דיגיטלי

אבק דיגיטלי זהו שמו של הבלוג של ורד שביט, שהחלה לחקור את הנושא לאחר מותו של אחיה, טל שביט, מפגיעת מכונית בשנת 2011. בבלוג ניתן למצוא מידע רב שאספה ורד העוסק במוות בעידן הדיגיטלי וחיים (ברשת) אחרי המוות: ההיבטים הדיגיטליים, המקוונים והוירטואליים של מוות כיום. הבלוג כולל גם מידע מעשי רב.
בינואר השנה הרצתה ורד בכנס טד שהתקיים בתל אביב. את ההרצאה (12 דקות) ניתן כעת לראות כאן ובבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה