יום ראשון, 25 ביוני 2017

גוגל סקולר מציג: המאמרים שעברו את מבחן הזמן

גוגל סקולר, שחוגג בר מצווה השנה, אינו מרבה לפרסם עדכונים. לכן כל הודעה על שינוי או תוספת למנוע החיפוש מתקבלת בענין.
בחודש יוני פורסם בבלוג של גוגל סקולר עדכון אודות אוסף חדש של מאמרים לפי נושאים. ולא מדובר ב"סתם" מאמרים - אלו הם עשרת המאמרים המצוטטים ביותר בכל תחום שפורסמו לפני עשור. כלומר נכון להיום ניתן לראות במאגר זה מאמרים שפורסמו בשנת 2006.

איפה נמצא האוסף החדש?

כדי לראות את המאמרים באוסף החדש יש להכנס ללשונית מדדים בדף הבית של גוגל סקולר, לבחור "הצג מאמרים קלאסיים", לבחור את הנושא הראשי בו מעוניינים, ולאחר מכן את הנושא הספציפי.
כך למשל תחת הנושא הראשי של מדעי הרפואה ניתן לראות את עשרת המאמרים הקלאסיים בתזונה או בנושא השמנה. ואף כי אולי נדמה לנו שנושא המיקרוביום במחקר הוא חדש יחסית, הרי שהמאמר הראשון ברשימה בנושא תזונה משנת 2006 עוסק בנושא זה ממש. מענין לעקוב אחרי המאגר ולנסות ללמוד מן העבר גם לגבי העתיד.



אוסף המאמרים הקלאסיים. הכינו את המשקפיים...


אילו סוגי מאמרים הוכנסו לרשימה ואיזה לא?

ברשימת המאמרים הקלאסיים תוכלו למצוא מאמרים שעסקו בזמנם בנושא חדש. לא תמצאו ברשימה מאמרי מערכת, הנחיות קליניות, סקירות, הערות, מאמרי פתיחה או מאמרים שהתבססו על פחות מעשרים רפרנסים. כמו כן לעת עתה כוללת הרשימה רק מאמרים באנגלית.

מה עוד חדש (יחסית) בגוגל סקולר?

פוסטים קודמים ושימושיים בבלוג של גוגל סקולר עסקו בעדכונים לספריה האישית שניתן לבנות בו, הצעות לנושאים לחיפוש, וחיפוש מאמרים מסויימים על פי מידע חלקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה