יום ראשון, 23 ביולי 2017

העוזר הקליני הדיגיטלי שלי - Clinical eCompanion

Clinical eCompanion הוא מנוע חיפוש ייחודי שנוצר כפרויקט משותף של רשת הספריות לרפואה בארצות הברית בשיתוף אוניברסיטת פיטסבורג, ובתמיכת הספריה הלאומית לרפואה בארה"ב ( NLM). העבודה על האתר נמשכה 3 שנים, והוא הוצג לראשונה במאי 2016 בכנס בקנדה. האתר כולל מקורות מידע רפואיים מבוססי עובדות (EBM) בגישה חופשית, של NLM ונוספים. האתר אינו מתיימר להחליף מקורות מידע בתשלום כמו Up To Date, אך נועד לשמש כלי עזר בין היתר עבור אנשי מקצוע שאין להם גישה לכלים אלה במקום העבודה.



Clinical eCompanion


















היתרון בחיפוש ב -  Clinical eCompanion  הוא קבלת תוצאות ממוקדות ממספר מקורות מידע אמינים בחיפוש אחד, ממוינות לפי נושאים. ניתן לקבל מידע על תרופות ותוספי תזונה (מאתר Daily Med), מידע על אינטרקציות בין תרופות (Medscape), הנחיות קלינית ממספר מקורות, מידע למטופלים עם אפשרות לשפות שונות  (יש רוסית וערבית למשל) ועוד. 
ניתן לבצע סינון ראשוני מהלשוניות שבראש הדף, או לסנן באמצעותן לאחר ביצוע חיפוש. 
מידע  נוסף על Clinical eCompanion כולל סרטון הדרכה ורשימת כל מקורות המידע עליהם הוא מבוסס ניתן לראות כאן
עוד מידע על  Clinical eCompanion ניתן לראות בסרטון הבא (הפרק הרלוונטי מתחיל מדקה 37.3, אך מומלץ לראות את כל הסרטון, הוא שופע מידע מענין על מקורות מידע מדעיים מהספריה הלאומית לרפואה NLM). הסרטון כולל גם הדגמה חיה של השימוש באתר.
מההתנסות שלי התוצאות המתקבלות רלוונטיות ושימושיות, מתאים מאוד לחיפוש ממוקד לצורך ספציפי במהלך יום העבודה, ובעיקר אם אין גישה למקורות מידע בתשלום.
העבודה על האתר נמשכת, כך שצפוייים שיפורים ותוספות בהמשך, מומלץ לעקוב.
ולסיכום, כפי שהגדירה מנהלת התוכן של האתר: זהו מקור מידע בונוס! שווה להשתמש.


2 תגובות: