יום שישי, 22 בספטמבר 2017

הכי מעודכן בכיתה: מקורות מידע לחדשות רפואה ותזונה - חלק 1

חיי היומיום העמוסים אינם מאפשרים תמיד הקדשת זמן קבוע לקריאת מאמרים מקצועיים חדשים, אך בכל זאת היינו רוצים להיות מעודכנים בחדשות האחרונות בתחום המקצועי. בשביל הענין האישי, בשביל לכתוב כתבה או לשים לינק בדף העסקי, וגם כדי להישאר מעודכנים לא פחות מהמטופלים המגיעים לפגישות עם מאמרים מהרשת, בשיחות הברזיה בעבודה או לקבלת רעיון לג'ורנל קלאב/הרצאה/עבודה להגשה.
להלן שלושה אתרים מומלצים לקבלת עדכונים שוטפים בתחומי התזונה והרפואה. זהו חלק ראשון בסדרה, ובקרוב יתפרסם גם החלק השני.

1. linksmedicus.com

האתר לינקס מדיקוס חביב עלי במיוחד. זהו אתר שפותח באופן בלעדי על ידי בית החולים Sirio-Libanês הנמצא בסאו פאולו, ברזיל. האתר, בעריכת Euclides F. de A. Cavalcanti, קיים בצורתו הנוכחית משנת 2015, ומרכז את מיטב מקורות המידע האיכותיים והחופשיים ברשת בתחום הרפואה. האתר מיועד לשימוש גלובלי ולכן כתוב כולו באנגלית. האתר מתעדכן באופן קבוע, הן במידע רפואי והן בשירותים שהוא מעניק למשתמשיו, והכל ללא תשלום. לאתר גם אפליקציה ייעודית מותאמת לאייפון ואנדרואיד. בין החידושים האחרונים ניתן למנות עדכונים שוטפים (יומיים עד שבועיים) לפי התמחויות, כולל תזונה, וכן אפשרות להרשמה לעדכוני RSS. מידע נוסף על עדכוני RSS ניתן לקרוא כאן, מידע נוסף על האתר לינקס מדיקוס ניתן לקרוא כאן.

עדכונים בחדשות רפואה ותזונה

עדכונים מרוכזים בחדשות הרפואה היו באתר מראשית ימיו, אולם לאחרונה נוספו גם עדכנים שוטפים לפי התמחויות (ניתן לבחור את ההתמחות הרצויה בתפריט הנפתח מצד ימין), כולל תזונה. ניתן להציץ באתר לצפיה בעדכונים, או לחילופין להרשם לקבלת העדכונים במייל או באמצעות RSS.

מקורות מידע נוספים בתזונה

מקורות מידע נוספים בתזונה ניתן למצוא באתר תחת General Topics/Nutrition and Health (גישה מתפריט הצד בדף הבית). כאן ניתן למצוא גם כן את עדכוני החדשות שהוזכרו לעיל, ובנוסף פרסומים אחרונים של הנחיות וסקירות, ריכוז הנחיות מגופים שונים ברחבי העולם כגון WHO או NICE, וגם - קישור לחדשות תזונה מאתר Medscape.  ועל כך הרחבה בסעיף הבא.

https://linksmedicus.com/



2. Medscape

מדסקייפ הוא אתר חדשות רפואה (כולל גם אפליקציה לניידים) שנוסד בשנת 1995. הגישה לאתר בהרשמה חינמית, וניתן למצוא בו מידע רב על מחלות ומצבים רפואיים, תרופות ועוד במספר שפות. כמו כן באתר עדכונים שוטפים על פרסומים חדשים בנושאי רפואה, כולל עדכונים מכנסים. ניתן לגלוש באתר על פי ההתמחויות השונות, המופיעות בתפריט הצד. אם אינני טועה, היה באתר בעבר גם קישור לעדכונים בנושא תזונה, אך כעת לא ניתן להגיע לקישור זה מדף הבית. אולם, במקורות המידע בנושא תזונה של האתר לינקס מדיקוס מהסעיף הקודם קיים הקישור לדף זה! הנה הוא כאן. ניתן למצוא בו חדשות תזונה, סקירות ומאמרים חדשים מעיתונים מובילים. מומלץ!

http://www.medscape.com/resource/nutrition



3. SEENSO - מנוע חיפוש ומקור למידע רפואי

מנוע חיפוש למידע רפואי המציג גם חדשות בתחום הרפואה. מקורות המידע עליהם מתבססים החיפוש והחדשות הם מקורות מידע מהימנים בלבד, ולא פרסומיים. בדף הבית ניתן לראות חדשות המחולקות לשלושה תחומים: בריאות, מחלות ותרופות. ניתן להתעדכן בחדשות מהאתר עצמו, או להרשם לקבלת עדכון יומי במייל. העדכון המובנה כולל את החדשות האחרונות לפי שלושת הסעיפים הקיימים באתר, וניתן גם להרשם לקבלת עדכון על חדשות בנושא ספציפי המעניין אתכם. מידע נוסף על SEENSO ניתן לקרוא כאן.

https://www.seenso.com/index.php


עד כאן להפעם, החלק השני של סקירת מקורות לחדשות רפואה ותזונה יתפרסם בקרוב. אם יש לכם מקורות מידע לחדשות רפואה ותזונה החביבים עליכם שתפו בתגובות!

2 תגובות: