יום שני, 8 באוקטובר 2018

המשרד (ODS) לשירותך: כל מה שרצית לדעת על תוספי תזונה. חלק 1-הפרקטיקום השנתי לתוספי תזונה

לאחרונה נפתח לי צוהר מחודש לעושר הרב של המידע במקצועי הקיים באתר של ה - ODS, המשרד לתוספי תזונה,  Office of Dietary supplements  של ה - NIH האמריקאי. החלטתי להקדיש לנושא סדרה של מספר פוסטים, על מנת שהמידע הרב יהיה ברור וקל לעיכול.
הסדרה תתרכז במקורות המופיעים באתר בחלק המיועד לחוקרים, אולם רגע לפני שנצלול לשם אני רוצה להזכיר את רשימת דפי המידע על תוספי תזונה הקיימת באתר, וכוללת סיכום על תוספי תזונה נפוצים. בחלק מהסיכומים יש גם הפרדה בין מידע לאנשי מקצוע למידע לציבור הרחב, כמו למשל בסקירה המצויינת על תוספים לספורטאים.



פרקטיקום תוספי תזונה

בלשונית מידע לחוקרים מרוכזים קישורים למספר מקורות מידע עליהם אני רוצה להרחיב. והראשון שבהם הוא הפרקטיקום לתוספי תזונה. הפרקטיקום לתוספי תזונה הינו סמינר המתפרס על פני יומיים וחצי מרוכזים של הרצאות לאנשי מקצוע ומחקר. הפרקטיקום מתקיים לזכרה של ד"ר MARY FRANCES PICCIANO, שהיתה חוקרת בכירה ב - ODS והלכה לעולמה בשנת 2010 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הפרקטיקום מתקיים בכל חודש מאי משנת 2017, ההשתתפות בו היא ללא תשלום, וכמו כן כל ההרצאות שנערכות בו מוקלטות ומועלות לערוץ היוטיוב ולאתר של ODS.
ההקלטות מהפרקטיקום שנערך במאי השנה הועלו לאחרונה לערוץ היוטיוב של ODS וניתן לצפות בהן כאן.
כמו כן ניתן לצפות בהרצאות של הפרקטיקום משנת 2017 כאן בקישור.

פרקטיקום 2018 - נושאים ודגשים

סרטון 1 - פגישה עם "כלבי השמירה" של שוק התוספים - הרצאות מרתקות של 3 נציגים של גופים ועיתונאים עצמאיים העורכים בדיקות בלתי תלויות לתוספי התזונה וכותבים בנושא:
סרטון 2 - שיחה עם התעשיה
סרטון 3 - בחזית המדע: המיקרוביום ותזונה, כולל אזכור של המחקר של מכון וייצמן וחברת Day2.
סרטון 4 - בטיחות תוספי תזונה - סקירה נרחבת על הנושא, עם שאלת המפתח: האם מה שרשום על הבקבוק זה באמת מה שיש בו? חשש רב לזיהומים בתוספי תזונה שונים, עם תוספים להרזיה ולספורט במקום הראשון. ובאותו ענין של בטיחות תוספי תזונה גם מאמר שפורסם לאחרונה בנושא.
סרטון 5 - פאנל "שומרי הסף" והתעשיה

יתכן ויעלו סרטנים נוספים בהמשך, שווה לעקוב ביוטיוב ובאתר.
מחכה כבר לפרקטיקום תוספי תזונה 2019!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה