יום שבת, 26 בדצמבר 2015

PubMed Health

PubMed Health הוא מקור מידע הן לאנשי מקצוע והן לציבור הרחב בנושא מניעה וטיפול במחלות ומצבים רפואיים שונים. האתר קיים משנת 2013, ומתמחה בסקירות העוסקות באפקטיביות קלינית. לצד המאמרים המיועדים לאנשי מקצוע מופיעים גם סיכומים בשפה פשוטה עבור הציבור הרחב.
PubMed Health הוא פרי יוזמתם של NLM ו -NCBI, ושותפים להם באספקת המידע גופים נוספים, ביניהם NICE ו - Cochrane. המידע באתר הוא משנת 2003 והלאה, ולא משנים מוקדמות יותר. קיימת חפיפה מסויימת עם המידע הקיים ב - Pubmed, אך אין זו חפיפה מלאה, היות ו - PubMed Health מכסה גם מאגרי מידע שאינם מכוסים על ידי PubMed.
למידע כללי נוסף על PubMed Health לחצו כאן.


תמונה 1. דף הבית של PubMed Health


ניתן לחפש באתר לפי מילות מפתח בחלונית החיפוש שבדף הבית, או לגלוש לפי נושאים לבחירה, בעיקר דרך תפריט Content (הראשון מצד שמאל, תמונה 1). הקטגוריה השימושית ביותר בתפריט Content לדעתי היא Health A to Z, בה ניתן לגלוש לפי נושאים רפואיים, לקרוא ריכוז סקירות עדכניות בנושא, וגם להרשם לעדכונים על סקירות חדשות שנוספו לדף דרך My NCBI, או באמצעות עדכוני RSS. לדוגמה, בנושא ניתוחים בריאטריים , כמודגם בתמונה 2.
קטגוריה דומה ושימושית בתפריט Content היא Drugs A to Z.



תמונה 2. דף בנושא ניתוחים בריאטריים ב - PubMed Health


בהמשך לנושא ההתראות הקיימות  ב - PubMed Health, בחודש מאי השנה הוכנסה לכאן אפשרות לקבלת התראה מיוחדת עבור פרסום גרסה חדשה לסקירה של קוקרן או NCI בנושא מסוים. כל הפרטים כאן.

חדש: למען החוקרים

תפריט חדש שהוכנס החודש ל - PubMed Health נקרא For Researchers  (צמוד מימין לתפריט Content בדף הראשי, תמונה 1 ) והוא עוסק בשיטות המחקר שמאחורי המחקרים. הסבר מפורט על הנושא ניתן לקרוא כאן. למעשה כאשר עושים חיפוש ב - PubMed Health מקבלים גם תוצאות הכוללות מאמרים העוסקים בשיטות המחקר. מאמרים אלה יופיעו מחיפוש ב - PubMed Health בתפריט מצד שמאל, ומחיפוש ב - PubMed בתפריט מצד ימין, כמודגם בתמונה 3 בחיפוש על חומצות שומן אומגה 3.


תמונה 3. מחקר על שיטות מחקר ב - PubMed Health

עוד ב - PubMed Health

ניתן למצוא ב - PubMed Health מקורות מידע נוספים, בינהם סקירות בנושאים שונים, ומידע על קריאה נכונה של חומר מדעי. זהו מאגר מידע חדש ומתחדש, מומלץ לעקוב אחר שינויים ועדכונים בבלוג שלו. 

קריאה מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה