יום ראשון, 10 במאי 2015

ברוכים הבאים - פוסט לפתיחה

בשבת האחרונה ישבתי סוף סוף לכמה דקות לא מול המחשב. זה דבר די נדיר בשלוש השנים האחרונות, מאז נרשמתי ללימודי המידענות בטכניון. אם להתכתב לרגע עם הרקע המקצועי שלי בשמונה עשרה השנים האחרונות, מקצוע התזונה, הצלחתי להוכיח על עצמי את התאוריה המבוססת למדי לפיה ישיבה מרובה מול המחשב ולילות ללא שינה תורמים לעליה במשקל.... :) כן זה החלק הפחות מרנין שהתווסף לי. אבל החלק המסעיר, זה שמדביק אותי לכסא מול המחשב בכל רגע פנוי, הוא העולם החדש שנגלה לפני: עולם המידענות. אין סוף כלים, דרכים ואפשרויות להגיע אל נבכי הרשת. עולם מרתק ומתחדש, המשתלב כמו כפפה ליד עם מקצוע הבכורה, שהוא כאמור עולם התזונה.

אבל נחזור לשבת, אז ישבתי לכמה רגעים לא מול המחשב, אלא מול ספר, שחיכה לתורו בהכנעה על השידה שליד המיטה. נוילנד מאת אשכול נבו. ניערתי קלות את האבק, וצללתי אל בין המלים. לא הספקתי להרחיק הרבה, ובעמוד 36 נתקלתי בטקסט המופיע בתמונה.

הקטע מהספר נוילנד מאת אשכול נבו

ניתן להבחין מיד במילה גוגל, אך לא מנוע החיפוש הפופולרי הוא זה שמשך את עיני, אלא דווקא הלוגו של אלפרדו, מאתר האנשים האבודים: לא מחפש. מוצא. המשפט הזה מצא חן בעיני כל כך, והנה אני כאן.

תוך כדי הקורס למידענות, שעשיתי בטכניון עם ענבר יסעור ושרית חיים בשנת 2012, ובהשראתה של שרית חיים, פתחתי את קבוצת הפייסבוק דיאטניות ודיאטנים, שנועדה לשיתוף מידע מקצועי. אם אתם דיאטניות/דיאטנים/סטאז'רים לתזונה/ממתינים לבחינה הממשלתית בתזונה/סטודנטים לתזונה מרחובות/תל חי/אריאל וטרם הצטרפתם, אתם מוזמנים להצטרף.
עם סיום הקורס התחלתי  בהכנת מידעון מקצועי בתחום התזונה, שנקרא בתחילה התזונתון לתזונאים (להבדיל ממידעון תזונה למטופלי דיאליזה שכתבתי עוד קודם לכן ונקרא התזונתון), ובהמשך הוחלף שמו לתזונה ודעת.
להורדת המידעון תזונה ודעת מהשנים 2013  2014  2015
להרשמה לקבלת המידעון תזונה ודעת לדואר האלקטרוני.

ביולי 2014 התחלתי להפיץ גרסה  באנגלית של המידעון תחת השם Nutrition Matters.
להורדת המידעון Nutrition Matters מהשנים 2014  2015.
להרשמה לקבלת המידעון Nutrition Matters  לדואר האלקטרוני.

תחום העיסוק שלי כתזונאית,  תחום הנפרולוגיה, הביא אותי להכנת מידעון נוסף בתחום זה: Nephrology Scientific Update
להורדת המידעון הנפרולוגי מהשנים 2014  2015.
להרשמה לקבלת המידעון הנפרולוגי לתיבת הדואר האלקטרוני.

בתחום הנפרולוגיה למתעניינים ניתן לקרוא גם מידעון תזונה למטופלי דיאליזה בעברית  ערבית  רוסית, לעקוב אחרי הבלוג שלי בנושא תזונה במחלת כליות ואחרי דף הפייסבוק של העמותה לקידום ושמירת זכויות חולי כליות שאני שותפה בניהולו.

לאחרונה, באיחור מסוים אולי? פתחתי את דף הפייסבוק העסקי שלי, בו אני מעלה עדכונים על הטווח שבין תזונה ומידענות, מוזמנים לעקוב ! עוד ניתן לעקוב אחרי בטוויטר, לינקדאין, פינטרסט וגוגל פלוס.

בשנת 2014 התחלתי להעביר סדנאות מידענות לאנשי מקצוע בתחום הרפואה והמקצועות הפרא רפואיים. בסדנאות ראיתי עד כמה חשובים הכלים בתחום המידענות לאנשי המקצוע בתומים אלה, ובכלל.

אז... את הבלוג הזה פתחתי על מנת לשתף אתכם בידע שצברתי עד כה בתחום המידענות, ושאני ממשיכה לצבור מדי יום, ועשוי להיות לכם לעזר. את ההשראה לכתובת האינטרנט של הבלוג קיבלתי מסרטון משעשע העוסק בחיפוש מידע רפואי באינטרנט בכיכובו של ד"ר סרצ'יו. אני צוחקת כל פעם מחדש... מומלץ!  ומה באשר לנוילנד של אשכול נבו? לא ברור, כי הנה שוב אני יושבת ליד המחשב...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה