יום שלישי, 6 בדצמבר 2016

כן לציטוט - ציטוטים בקליק

ציטוט אתרים ותמונות בהערות שוליים בגוגל דוקס בקליק


אתרים

ממש לאחרונה החזירה גוגל את האפשרות ליצירת ציטוט מובנה של אתרים כהערות שוליים בקליק בגוגל דוקס, באופן שונה מבעבר. כדי להגיע לאפשרות זו יש להכנס לגוגל דוקס, לבחור בתפריט כלים (TOOLS) ולאחר מכן באפשרות Explore (סיור). ניתן גם ללחוץ על האייקון של אקספלור (בצורת כוכב) בפינה הימנית התחתונה של קובץ גוגל דוקס.
בחלון שנפתח בצד ניתן לחפש את המקור המבוקש לציטוט מהרשת או מגוגל דרייב, או אם רוצים מאמר מסוים אפשר להדביק את שמו בחלונית החיפוש.
לאחר שמוצאים את המקור המבוקש לוחצים על סימן הגרשיים שלידו, ובמקום בו נמצא הסמן בקובץ יופיע מספר  הערת השוליים. בתחתית הדף יופיע הציטוט המעוצב של האתר לפי כללי MLA. אם רוצים ציטוט על פי כללי APA או שיקגו ניתן להחליף את סוג הציטוט בלחיצה על סימן שלוש הנקודות המופיע בסמוך לחלונית החיפוש.
לסרטון הדגמה קצרצר המראה את כל התהליך במהירות לחצו כאן
להסבר נוסף כולל איקון האקספלור לחצו כאן
על פי ההתנסות שלי עובד לא רע גם עם עברית ואתרים בעברית. מומלץ!

ציטוט תמונות חוקיות לשימוש

באופן דומה ניתן למצוא תמונות להוספה לקבצים בגוגל דוקס או סליידס באמצעות אופציית הסיור (אקספלור).
בלחיצה על תמונה טרם הוספתה לקובץ ניתן לראות האם היא ניתנת לשימוש על פי זכויות היוצרים. לאחר הוספת התמונה לקובץ ניתן ללחוץ עליה על מנת לקבל קישור למקור שלה, אותו ניתן לשים בציטוט התמונה, וכן לבדוק את כל תנאי השימוש. להסבר מלא צפו כאן בסרטון



הוספת ציטוטים למאמרים ותמונות בקליק


Easybib

אתר היוצר בלחיצת כפתור ציטוט על פי כללי MLA למאמרים, ספרים, אתרים או (כמעט) כל סוג פרסום (סה"כ 59 אפשרויות) שתעלו בדעתכם, ובחינם. ניתן לשמור את הציטוטים במספר רשימות ביביליוגרפיות שונות לפי הצורך, ובהמשך לייצא אותן לקובץ וורד או לגוגל דרייב למשל. ניתן גם לשתף את הביבליוגרפיה  לפי הצורך.
לציטוט לפי כללי ה - APA ועוד 7000 (!) אפשרויות שונות תצטרכו להרשם לשרות המתקדם בתשלום של עשרה דולר לחודש.
כלים נוספים (בחינם) באתר: כלי להערכת איכות אתרים, והסברים מפורטים על כללי הציטוט השונים.

ל - Easybib יש תוסף לכרום. ברירת המחדל של יצירת ציטוט ישירות דרך התוסף היא ציטוט של אתר, אם רוצים ציטוט של מאמר, ספר  או צורה אחרת יש לפתוח את האתר ולבחור באפשרות זו.
ל - Easybib גם אפליקציה חינמית למכשירים ניידים לאיפון ואנדרואיד. באפליקציה ניתן בנוסף לסרוק את הברקוד של ספר על מנת לצטט אותו.
לצפיה בסרטון כללי על האתר לחצו כאן
לצפיה בסרטון הדרכה על השימוש בתוסף לכרום של האתר לחצו כאן
להורדת התוסף לכרום של Easybib לחצו כאן


EasyBib



יצירת ציטוטים עם גוגל סקולר - כולל APA

אם אתם זקוקים לציטוטי מאמרים בקליק על פי APA ולא מתחשק לכם לשלם 10 דולר בחודש ל - Easybib, תוכלו לקבל ציטוט מדוגם בחינם בגוגל סקולר. ציטוט מוכן להעתקה לפי APA או MLA ניתן לקבל בלחיצה על הלינק "צטט" המופיע מתחת לכל כותרת מאמר בתוצאות החיפוש בסקולר, או בלחיצה על התוסף של גוגל סקולר לכרום כאשר המאמר המבוקש פתוח במחשב, ובחירת אייקון הגרשיים. 
להורדת התוסף של גוגל סקולר  לכרום לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה