יום רביעי, 18 בינואר 2017

תזונה טכנולוגית

מספר אמצעים ופיתוחים טכנולוגיים מנסים לשפר היבטים תזונתיים שונים. החל מרובוט שיגדל לנו צמחים בבית, גאדג'ט שיזהה מזון מקולקל, אפליקציה שתזכיר לנו שתוקף המזון פג, ציפוי מיוחד שימנע מהפירות להתקלקל, ואפליקציה שתזהה עבורנו צמחים בלתי מוכרים.


רובוט במקום גנן

אפתח בווידוי קטן: אבא שלי היה גנן מוכשר כל חייו, אך אני, איך לומר, יותר בכיוון של רוצחת עציצים סדרתית. כך שנראה שהרובוט החדש, העונה לשם אדי, ושולח הוראות מדוייקות  לאפליקציה סלולרית מה חסר לצמח שלי כרגע, הוא פתרון אידאלי עבורי.
אדי הוא כאמור רובוט קטן, פרי פיתוח של סטרטאפ ישראלי אמריקאי, המפקח על גידולם של צמחים בשיטה הידרופונית. ניתן לגדל למשל ירקות בבית, בצורה שתועיל הן לתזונה והן לסביבה, וללא ידע מוקדם. האפליקציה גם מאפשרת ליצור קשר עם משתמשים נוספים של אדי, להחליף ירקות ועצות (ואגב, גם  צמחי קנאביס היכן שמותר...)
ניתן לקרוא עוד על הרובוט במספר כתבות שפורסמו בנושא:
כתבה מגיק טיים
כתבה מזוית
כתבה מוואלה כולל סרטון של ראיון עם קארין קלוסטרמן, מייסת הסטארטאפ ומנהלת השיווק שלו.


מרחרח המזון 

גאדג'ט בשם FOODsniffer ירחרח עבורכם את הבשר, העוף או הדגים (במצב טרי)  על מנת לברר אם הם ראויים לאכילה או שמא עדיף לזרוק אותם לפח. מחברים את המכשיר לסמרטפון, מקרבים אותו לבשר, והוא בודק פרמטרים שונים, ביניהם רמות גז האמוניה, על מנת להחליט מה ראוי להיות גורלו.  המכשיר אינו מתאים לבשר מבושל, או לפריטי מזון אחרים, טריים או מבושלים. למידע נוסף:
לכתבה מגיק טיים
לכתבה מהגרדיאן


FoodKeeper

אם תשתמשו באופן קבוע באפליקציית FoodKeeper אולי לא תזדקקו למכשיר FOODsniffer. האפליקציה הידידותית והשימושית של ה - USDA תספק לכם מידע על אחסון נכון של מגוון רחב של מוצרי מזון. האפליקציה גם תשלח לכם תזכורות מתי המזון שאחסנתם עומד להתקלקל. למידע נוסף על אפליקציית FoodKeeper לחצו כאן.


ירקות ופירות לנצח

כמעט מחצית מהירקות והפירות שמגדלים חקלאים ברחבי העולם, וגם בארץ, מוצאים את דרכם לפח האשפה בסופו של דבר, תוך בזבוז של משאבים רבים. סטרטאפ אמריקאי בשם Apeel Sciences מפתח פטנט בשם  Edipeel, ציפוי מיוחד לפירות ולירקות שישמור עליהם ממזיקים, רקבון ופגעים שונים לאורך זמן. הציפוי הוא בלתי נראה לעין, ומיוצר מחלקים בלתי אכילים של של פירות המושלכים גם כך לפח - למשל קליפות, עלים וגבעולים. בכך גם קטנה כמות הפסולת הכללית. ניתן לצפות את הפרי/ירק כבר משלב הגידול, ולהאריך את משך חייו עד פי חמישה מהרגיל.
לציפוי המדובר יש כבר אישור FDA, ואם אכן יצליח ניתן יהיה לצמצם את השימוש בשעווה מלאכותית, המשמשת כיום לציפוי של פירות שונים כמו תפוחים ואגסים, ואולי גם להקטין את השימוש בחומרי הדברה.
למידע נוסף מאתר זוית


אגסים לנצח? Edipeel


מגדיר בכף ידך

נניח שאתם מטיילים ופוגשים פרי לא מוכר, צמח מענין, ותוהים על קנקנו, למשל האם הוא מותר למאכל? PlantNet היא אפליקציה (חינמית) לסמרטפון (אנדרואיד ואייפון), שבאמצעות תמונה של הצמח תיתן לכם זיהוי שלו. 
איך זה עובד? מצלמים את הצמח, מעלים את התמונה לאפליקציה, ובוחרים זיהוי לפי עלה, פרח, פרי או קליפת הגזע. האפליקציה תספק רשימת צמחים שמתאימים לתמונה. איכות התמונה קריטית לזיהוי.
למידע נוסף על האפליקציה לחצו כאן.

שיהיה לבריאות!

2 תגובות: