יום שבת, 12 בדצמבר 2015

מישהו מטפל בך? מנוע חיפוש חדש לאיתור בית החולים המתאים ביותר ברחבי העולם לטיפול הנדרש

מנוע חיפוש רפואי חדש, ראשון מסוגו, שפיתחה חברה בשם ארכימדיקס (Archimedicx) מאפשר לאנשים הזקוקים לטיפול רפואי לאתר את בית החולים המתאים ביותר עבורם ברחבי העולם.
החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי הישראלי-בלגי מוני מילכמן, המשמש גם כמנכ"ל, בעקבות מותה הטראגי של אחותו, שנזקקה לטיפול רפואי, והגיעה ככל הנראה למקום הלא נכון. המשרדים הראשיים של החברה ממוקמים בבלגיה, ובישראל נמצאת שלוחת מחקר ופיתוח.






האתר הושק בספטמבר 2015 כמעט ללא פרסום, ונכון לסוף אוקטובר כבר היו רשומים בו למעלה מ -30,000 משתמשים. ניתן להרשם באמצעות חשבונות גוגל או פייסבוק, או ליצור שם משתמש וסיסמה חדשים. את החיפוש עצמו ניתן לבצע גם ללא רישום, אך הרישום נדרש על מנת לשמור את החיפוש, לבצע השוואות וליצור קשר עם בית החולים המבוקש.
את החיפוש ניתן לבצע בחינם, בתשע שפות שונות, שאינן כוללות עברית לפי שעה. את התוצאות ניתן להתאים באופן אישי לפי פרמטרים שונים, כמו עלות הטיפול, מיקום בית החולים, זמן ההמתנה הנדרש ועוד. מנוע החיפוש מכסה נכון להיום למעלה מ -300 בתי חולים ומרפאות ביותר מ -20 מדינות. ישראל אינה ברשימה לעת עתה. מטרת החברה היא להגיע ל -1000 בתי חולים לכל פרוצדורה עד סוף 2016. בתי החולים אינם משלמים על מנת להכנס לדירוג באתר, אך למי שחתם הסכם עם החברה יש כפתור צור קשר לצד שמו.
על פי מאמר שהתפרסם בנושא בפורטל אנשים ומחשבים "המתודולוגיה של ארכימדיקס קיבלה הסמכה מ-HIMSS Europe, מקבוצת HIMSS הבינלאומית, ארגון גלובלי, ללא מטרת רווח, הממוקד בשיפור מערך שירותי הבריאות באמצעות טכנולוגיות מידע (IT). מדובר בשירות רפואי מקוון חדש, בלתי משוחד, המספק רף גבוה במיוחד של אמון ושקיפות לחולים המחפשים אופציות לטיפול רפואי איכותי."

מידע נוסף וסרטונים

על השירות ניתן ללמוד עוד מסרטונים שהפיקה בחברה במספר שפות, בינהן אנגלית, ערבית ורוסית.
מידע נוסף על החברה ומנוע החיפוש ניתן לקרוא בכתבות מהאתרים MedGizmo  והארץ.
כתבה מגלובס מספקת מידע נוסף, וכוללת גם ראיון מוקלט עם מייסד החברה, שנערך בכנס Go 4 Israel  ב -26.10.15.
בערוץ היוטיוב של החברה ניתן לצפות גם בהרצאות מכנסים בהם היא מוצגת.

ורק שנהיה בריאים... :)


תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק