יום ראשון, 2 באפריל 2017

מרכז ההנחיות - NCG

עריכה: האתר לא קיים יותר עקב חוסר תקציב - חבל!!!

האתר National Guideline Clearinghouse מיסודה של  The Agency for Healthcare Research and Quality  מרכז סיכומים של הנחיות קליניות מבוססות עובדות ממגוון גופים מקצועיים, ומאפשר לחפש הנחיות קליניות ממגוון מקורות במקום אחד.
מאחר ומדובר בסיכומים, הפרסום הוא לא מיד עם צאת ההנחיה לאור, אלא מספר חודשים לאחר מכן. 


מה באתר

באתר, שעבר מתיחת פנים וחידוש לאחרונה, ניתן לבצע חיפוש לפי מילות מפתח או לגלוש לפי התמחויות/ארגונים. הנושא תזונה מופיע בין ההתמחויות באתר, וכולל נכון לעכשיו 108 סכומי הנחיות, אותם ניתן לסנן לפי פילטרים שונים. גם ארגונים העוסקים בתזונה או בנושאים קשורים מופיעים באתר, כגון Academy of Breastfeeding Medicine או  Academy of Nutrition and Dietetic. 
עוד ניתן למצוא באתר Guideline Syntheses -   השוואות בין שתי הנחיות מרכזיות מקבילות, המסכמות את הדומה והשונה בין ההנחיות. לדוגמה סיכום של 2 הנחיות בנושא טיפול תרופתי בהשמנה

מאפיינים שימושיים נוספים 

  1. אפשרות לשמור ולעקוב אחרי הנחיות או ארגונים מסויימים בהרשמה לחשבון אישי חינמי באתר. אפשר גם לעקוב אחרי עדכונים של האתר באמצעות RSS. (מה זה RSS?)
  2. אפשרות לבצע השוואה בין כל 2 הנחיות או יותר שתבחרו לפי קריטריונים מובנים (עם זאת מומלץ לא יותר משלוש הנחיות בבת אחת). 
  3. סינון לפי מחלות כרוניות מרובות: פילטר חדש המאפשר למצוא הנחיות קליניות הנוגעות לשני מצבים כרוניים או יותר. למידע נוסף לחצו כאן

https://www.guideline.gov/

סרטוני הדרכה


האתר המחודש הוצג בסרטון הדרכה של הספריה הלאומית לבריאות (כאן בקישור מדקה 25:50 עד דקה 29:50).
כמו כן ניתן לצפות בסרטוני הדרכה נוספים על האתר בערוץ היוטיוב של NGC, למשל סרטון על החיפוש באתר.

מקוה שהאתר יהיה לכם לעזר, אשמח לתגובותיכם!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה