יום שבת, 20 במאי 2017

עצי פנינים לנצח - מאגר מידע חדש

בשנת 2013, מיד עם תום לימודי המידענות, התחלתי ליצור מידעונים מקצועיים בתחום התזונה. תחילה מידעון תזונה ודעת, המתפרסם מדי חודש וכבר עבר את הגליון ה - 50. ולאחר מכן משנת 2015 את מידעון תזונה ודעת לייט, המתפרסם פעמיים בחודש. את ארכיון המידעונים ניתן לראות כאן.
המידעונים מכילים מידע רב ושימושי. הקושי שנוצר הוא לאחזר אותו לפי הצורך גם בתקופה שלאחר קריאת המידעון. פתרון ראשון שנוצר לכך הוא האפשרות לעשות חיפוש בתוך קבצי PDF באמצעות קורא ה - PDF של חברת Foxit. חיפוש זה נותן פתרון מסויים, אך לא ממצה.

מאגר מידע חדש באמצעות האתר Pearltrees מנסה לתת פתרון מלא יותר לאחזור המידע המופיע במידעונים בעת הצורך.
על האתר Pearltrees למדתי מענבר יסעור, שגם היא משתמשת בו והמליצה עליו לארגון מקורות מידע ברשת.
האתר מאפשר ארגון מידע רב באמצעות תיקיות ותת תיקיות. העלאת קישורים, תמונות, קבצים ועוד. כמו כן ניתן לשתף את החומרים, ליצור תיקיות משותפות עם משתמשים אחרים ולעקוב אחרי תיקיות של אחרים.
המנוי הבסיסי הוא חינמי, כאשר תכניות שונות בתשלום מאפשרות עיצוב עשיר יותר, שטח אחסון גדול יותר ואופצייה מעניינת של שמירת הקישורים גם במקרה שהם ישתנו או יוסרו מהרשת בעתיד.
ל - Pearltrees גם אפליקציות לאיפון ואנדרואיד.
את כל המידע על האתר ניתן לקרוא כאן.


מאגר המידע שלי באתר Pearltrees

מה ניתן למצוא במאגר המידע  ב - Pearltrees

מאגר המידע החדש ב - Pearltrees מבוסס על החומרים שהתפרסמו במידעונים תזונה ודעת (משנת 2013) ותזונה ודעת לייט (משנת 2015). החלק העיקרי של המאגר נכון לעכשיו הוא תיקיית הנחיות וסקירות (Guidelines & Reviews). בחלק זה ניתן למצוא את כל ההנחיות והסקירות שהתפרסמו במידעונים לפי נושאים ושנים. למשל תיקיית ההנחיות בנושא תזונת נשים.

בנוסף להנחיות ניתן למצוא במאגר חומרים שימושיים רבים כמו קורסים אונליין לדיאטניות, וובינרים לדיאטניות ובלוגים לדיאטניות . כל זאת לצד כלים דיגיטליים, אתרים לתמונות חופשיות ועוד ועוד... כדאי לדפדף.
המאגר יתעדכן באופן שוטף לאחר פרסום כל מידעון.
קישור למאגר ניתן למצוא באופן קבוע בתחתית הדף הראשי של בלוג זה (לא מחפשת מוצאת ) וכן בתגובות ללוח הדרושים (הפוסט המוצמד) של קבוצת הפייסבוק דיאטניות ודיאטנים.

סרטון הדרכה

סרטון הדרכה קצר על השימוש במאגר ניתן לראות כאן.


אשמח לקבל תגובות, הצעות לשיפור וחומרים להוספה למאגר.
קריאה נעימה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה