יום שלישי, 31 במרץ 2020

תמונה (חופשית) שווה אלף מלים - חלק 4 - מן המוזיאון והספריה

נסיעה לחו"ל נראית בימי קורונה אלה כמו חלום רחוק... ננסה להרגיש הכי קרוב שאפשר למקור בעזרת מספר מוזיאונים וספריות מרחבי העולם שפרסמו לאחרונה אוספים דיגיטליים לשימוש חופשי של הציבור.
אם תרצו עוד מקורות לתמונות חופשיות יפיפיות ראו כאן בפוסטים הקודמים בסדרה.

מכון סמית'סוניאן (The Smithsonian)

מכון סמית'סוניאן הוא מוסד בארצות הברית המאגד 19 מוזיאונים, 9 מכוני מחקר, ומעל 137 מיליון אוצרות אמנות ומוצגים, אשר מרביתם נמצאים בוושינגטון. בסוף פברואר השנה הודיע המכון על המיזם Smithsonian Open Access. במיזם זה למעשה מוסרות זכויות היוצרים מעל 2.8 מליון תמונות דיגיטליות בשני מימדים ושלושה מימדים ומחומר מחקרי רב. המטא-דאטה  ונתוני המחקר של האוספים יהיו גם כן זמינים להורדה ושימוש. בתקופה הקרובה יהיו זמינים כל החומרים גם דרך מנוע החיפוש CC Search. ובינתיים, תמונה אביבית לשיפור מצב הרוח מאוסף המוזיאון:

זר פרחים אביבי - מאוסף מכון סמית'סוניאן

מוזיאון פריז

מוזיאון פריז שיחרר גם כן לאחרונה 150 אלף תמונות לשימוש הציבור ללא זכויות יוצרים. ניתן למשל לצפות בתמונות ממהדורות מוקדמות של עלובי החיים, בפורטרטים רבים ויצירות אומנות. ברירת המחדל של האתר היא השפה הצרפתית, אך ניתן לעבור לאנגלית בתפריט הראשי. להלן תמונה מעלובי החיים ותמונת פרחים של רנואר מאוסף המוזיאון- תחליטו מה מסמל אתכם יותר נכון להיום?

עלובי החיים

זר פרחים - ציורו של רנואר


אוספים מספרית הקונגרס

חוזרים מפריז לארצות הברית: ספרית הקונגרס  יצרה מתוך האוסף הדיגיטלי שלה, הכולל מליוני פריטים, סטים של תמונות לפי נושאים לשימוש הציבור. כל התמונות הן חופשיות לשימוש. סטים אלה מאפשרים איתור מהיר של תמונות לפי נושאים מגוונים, בהם למשל אופניים, גלידה, מכוניות או פריחת הדובדבן. אם תרצו לשלב לפעמים בפרויקטים הדיגיטליים שלכם תמונות - קצת אחרת. בתמונה - בתקוה לסיום הבידוד החברתי וחזרה לחיק הטבע... מתוך אוסף תמונות האופניים של הספריה.

Bicycling / Hy Sandham

בברכת בריאות וחזרה לפעילות במהרה בימינו וחג שמח גם!

2 תגובות: