יום ראשון, 9 בדצמבר 2018

המשרד (ODS) לשירותך: כל מה שרצית לדעת על תוספי תזונה. חלק 4: הפילטר המיוחד של פאבמד לתוספי תזונה

בפרק הרביעי והאחרון העוסק במקורות מידע לאנשי מקצוע מאתר ODS רציתי להפנות את תשומת הלב לפילטר מיוחד לנושא של תוספי תזונה המצוי בפאבמד, וקצת נחבא מן העין.
את הפרקים הקודמים בסדרה ניתן לקרוא כאן.
הפילטר, הנקרא Dietary Supplement Subset, הינו פרי של שיתוף פעולה בין ODS לבין הספריה הלאומית לרפואה NLM. הפילטר מאפשר להגביל את החיפושים בפאבמד לחלק של המאגר העוסק בתוספי תזונה בלבד.

איך משתמשים בפילטר של תוספי התזונה?

הפילטר של תוספי תזונה אינו נמצא בדרך כלל בפילטרים המופיעים כברירת מחדל לאחר כל חיפוש בפאבמד בצד שמאל של המסך. לכן במספר פעולות פשוטות מוסיפים אותו לפאנל הפילטרים.

שלב 1 : הוספת הפילטר Subjects לרשימת הפילטרים

הפילטר של תוספי תזונה שייך לקטגוריה הנקראת Subjects. לכן ראשית יש להסיף קטגוריה זו לרשימת האפשרויות. לאחר ביצוע חיפוש כלשהו, לוחצים על Show additional Filters  ובוחרים את Subjects כמתואר בתמונה 1, בדוגמה על חיפוש בנושא מגנזיום. 
תמונה 1: הוספת פילטר Subjects לפאנל הפילטרים


שלב 2: הוספת האפשרות של Dietary Supplements בתוך Subjects

לאחר שהוספנו את הפילטר  Subjects, יש להוסיף בתוכו את Dietary Supplements כמתואר בתמונה 2.  
תמונה 2: הוספת Dietary Supplements  


שלב 3: בחירת הפילטר Dietary Supplements

לאחר שהוספנו את הפילטר, כל שנותר לעשות הוא ללחוץ עליו, ולקבל תוצאות חחיפוש ממוקדות בנושא של תוספי תזונה. ניתן כמובן להוסיף פילטרים אחרים הצורך.
תמונה 3: בחירת הפילר של תוספי תזונה


מידע נוסף

מידע נוסף על הפילטר, כולל דוגמאות לשימוש, ניתן לקרוא כאן. בנוסף, אם אתם לא רוצים להוסיף לבד את הפילטר, תוכלו לבצע את החיפוש ישירות מתיבת החיפוש שכאן, ופאבמד יוסיף לכם אוטומטית את הפילטר של תוספי תזונה.
ואם כבר משתמשים בפילטרים המצויים תחת Subjects, שימו לב לפילטרים מעניינים נוספים כמו סרטן, איידס או ההיסטוריה של הרפואה, אולי גם הם יהיו לכם לעזר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה