יום שישי, 18 בספטמבר 2015

ממעוף הציפור - מחפשים מידע בטוויטר

טוויטר, שתחגוג עשור להיווסדה בשנה הבאה, היא כבר מזמן לא כלי בו אנשים מדווחים על ארוחת הצהריים שלהם. כך על פי לאורה טייט, מומחית לרשתות חברתיות מלוס אנג'לס, שקיימה לאחרונה וובינר בנושא טוויטר למתחילים (מוזמנים להאזין, בקישור חסכתי לכם 4 דקות של פרסומות בהתחלה...).
לפי לאורה, טוויטר היא אחת משלוש- ארבע הרשתות החברתיות המובילות ( ביחד עם פייסבוק ופינטרסט). טוויטר היא כלי בעל ערך רב, וקל לשימוש. אפשר להתעדכן בו בחידושים בתחומי הענין הרלוונטיים לכם (מקצועית ואישית), גם (ואולי בעיקר?) דרך האפליקציה לסמרטפון , שהיא ידידותית ביותר למשתמש.
בעזרת אפליקציית פריסקופ מסבירה סאני לנדרוזי, אושיית רשתות חברתיות נוספת מלונדון, ניתן גם לשדר בזמן אמת דרך טוויטר. סאני לנדרוזי פרסמה גם סרטון הדרכה משלה לשימוש בטוויטר לפני מספר חודשים.
שתי הנקודות החשובות ביותר לדעתי שמציינת טייט בוובינר:

  1. אין (בינתיים?)הגבלה על התפוצה האורגנית של הפוסטים בטוויטר. זאת בניגוד לפייסבוק למשל, שם תצטרכו לשלם על מנת להגיע לתפוצה מיטבית של המידע שלכם. במלים אחרות, הפצת הפוסטים בטוויטר לכל העוקבים שלכם היא (בשלב זה ) ללא תשלום.
  2. טוויטים (ציוצים) מופיעים לאחרונה בחיפוש בגוגל - דרך לקדם את המידע שלכם.

בטוויטר פעילים ברחבי העולם מדי חודש 316 מליון איש. 500  מליון ציוצים נשמעים מדי יום, ו - 80% מהמשתמשים עושים זאת דרך טלפונים ניידים. בישראל רשומים בטוויטר כ -500,000 משתמשים, לעומת כ -150,000 לפני כשנתיים. אמנם לא כמו 4 מליון המשתמשים הישראליים הרשומים בפייסבוק, אך, כפי  שציינה A. A. CURREY בכתבה על עשה ועל תעשה בטוויטר, טוויטר היא לא פייסבוק (סעיף 4). אופי המידע וקצב ההתרחשויות שונה, ולכן גם אם אתם עוקבים אחרי מידע מקצועי בפייסבוק, כדאי להצטרף ל -500,000 הישראלים שכבר רשומים כאמור בטוויטר.



טוויטר כמנוע חיפוש

טוויטר היא אמנם רשת חברתית, אך הכמויות העצומות של המידע שמעלים משתמשי הרשת, הופכות אותה גם למקור מידע חשוב. בשנת 2014 הופיעה ברשימת עשרת מנועי החיפוש הטובים של האתר About   ובשנת 2015 אף שודרגה מהמקום העשירי לתשיעי. ניתן לחפש במנוע החיפוש של טוויטר, או להיעזר בכלי חיפוש ייעודיים שונים.
בכתבה להלן מתוארים 7 טיפים לשימוש במנוע החיפוש  ובחיפוש המתקדם של טוויטר. למשל מוזכרת כאן תכונה שימושית במיוחד של מנוע החיפוש בטוויטר: ניתן לשמור את החיפושים שביצעתם, ולראות ציוצים חדשים שנוספו אליהם גם לאחר מועד ביצוע החיפוש.

הרשימות של טוויטר

כמות העדכונים בטוויטר היא עצומה, וקשה לעקוב אחרי כולם, אפילו אם נניח והייתם יושבים כל היום מול הפיד שלכם.
הדרך החביבה עלי לעקוב בצורה מסודרת אחרי חידושים בטוויטר היא באמצעות יצירת רשימות, לכן שמחתי במיוחד לראות שבסרטון הדרכה שפורסם לאחרונה על ידי סאני לנדרוזי על 5 הטיפים המובילים לשימוש בטוויטר, יצירת רשימות היה הראשון שבהם.  העיקרון דומה ליצירת רשימות הענין בפייסבוק. ניתן ליצור רשימות לפי נושאים שונים, כמו איגודים דיאטטיים, תוספי תזונה ותרופות, דיאטניות בעולם ועוד ועוד... אפשר להוסיף משתמשים לרשימות גם בלי לעקוב אחריהם, אפשר לעקוב אחרי רשימות ציבוריות של אחרים, ואפשר לשמור על הרשימות חסויות, אם מדובר למשל במתחרים שלכם...
כאן מוסבר צעד אחר צעד כיצד ליצור רשימות בטוויטר. הסבר נוסף על יצירת רשימות וניהולן ניתן לקרוא במרכז העזרה של טוויטר. רעיונות לשימושים ייחודיים ברשימות ניתן לקרוא כאן.
מוזמנים לעקוב אחרי הרשימות הציבוריות שלי.

ולסיום - אם כבר עובדים עם טוויטר - אז להיות יעילים. מספר כלים לפרודוקטיביות בטוויטר.

שיהיה ציוץ נעים :)



5 תגובות:

  1. תודה רבה עזר לי מאוד
    ניסיתי לחפש אותכם בטוויטר ולא מצאתי, איך אני יכול לעקוב אחריכם

    השבמחק
  2. תודה רבה עזר לי מאוד
    ניסיתי לחפש אותכם בטוויטר ולא מצאתי, איך אני יכול לעקוב אחריכם

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דוד! תוכל למצוא אותי בטוויטר כאן בקישור https://twitter.com/kaminskital
      בברכה,
      טל

      מחק