יום ראשון, 29 במאי 2016

תנו לי קצת ספייס - אפליקציית Spaces של גוגל

בתאריך 17.5.16 השיקה גוגל אפליקציה חדשה בשם Spaces. מטרתה המקורית של האפליקציה היא לאפשר שיתוף מידע בנושאים מגוונים בקבוצות קטנות, מעין תחרות לקבוצות הווצאפ. ניתן להוריד את האפליקציה למחשב, לאנדרואיד ולאייפון.



מאפייני האפליקציה

השימוש פשוט, מהיר ואינטואיטיבי. נכנסים לאפליקציה, פותחים מרחב (ספייס) חדש, קוראים לו בשם ומתחילים לשמור בו תכנים רלוונטיים. ניתן ליצור (טקסטים) או להעלות תכנים (תמונות קישורים)  מתוך המרחב (ספייס), או לשמור תכנים מרחבי הרשת באמצעות התוסף לכרום של האפליקציה.
את התכנים ניתן לשמור לשימוש עצמי, או לשתף דרך מגוון רחב של פלטפורמות  ורשתות חברתיות כולל באמצעות לינק.
ניתן לכתוב הערות לכל פוסט לשימוש עצמי, או לנהל דיון עם משתתפים אחרים שבוחרים לצרף לספייס מסוים.
במידה ואתם כבר בתוך חשבון הגימייל שלכם (יש מצב שאתם לא?) אין צורך בסיסמה נוספת להתחברות.
יתרון נוסף של היות גוגל בעלת הבית של האפליקציה: ניתן לחפש ישירות במנוע החיפוש של גוגל או ביוטיוב מבלי לצאת מהאפליקציה (רק בנייד). לאפליקציה גם מנוע חיפוש פנימי לאיתור תכנים שנשמרו בה.
אם העיצוב חשוב לכם, תוכלו להוסיף תמונה לבחירתכם לכל מרחב, ולשנות את צבע הרקע.
לצפיה בסרטון הדרכה על Spaces.


SPACES. יוצרים ומשתפים מרחבים


חסרונות (זמניים?) של SPACES

אף פעם לא הכל מושלם... אפשר לציין שני חסרונות עיקריים של האפליקציה נכון להיום, אם כי אני מאמינה שהם זמניים בלבד:

  1. האפשרויות לחיפוש ושיתוף תכנים דרך המחשב הנייח מוגבלות לעומת הסמרטפון.
  2. אין אפשרות ישירה להעלאת קבצים למרחב מסוים (אפשר עם קישור).

אולם כאמור, סביר ששני הדברים הנ"ל ישתנו עם הזמן.


השוואה לאפליקציות מקבילות

אני מוצאת את אפליקצית  Spaces נוחה במיוחד לשמירה מהירה וארגון של תכנים מרחבי הרשת, בדומה לכפתורי שמירה אחרים של האינטרנט.

Evernote

אפליקציית Evernote נותנת יותר אפשרויות לארגון וסימון החומר לעומת Spaces, אך לא תמיד זקוקים לכולן והן מסרבלות ומעכבות במקצת את השימוש. יתרון נוסף של Spaces על Evernote לדעתי: ב - Spaces אפשרות לשיתוף מיידי במגוון רחב בהרבה של פלטפורמות.

Pinterest

בהשוואה לפינטרסט, ל - Spaces מספר יתרונות: אין צורך בתמונה לצורך שמירת קישור כלשהו (חיפוש תמונה גורם לשמירה דרך פינטרסט להיות איטית ואפילו בלתי אפשרית לעתים, בעיקר דרך הסמרטפון). ניתן לשמור פוסטים מפייסבוק (בפינטרסט לא ניתן) , וניתן לכתוב הערות או לדון על כל פרסום, עוד דבר שאינו אפשרי בפינטרסט.

Poket

היתרונות של Spaces לעומת פוקט הם היכולת לכתוב הערות לכל לינק, ולשתף קבוצות של חומרים (ולא רק לינקים בודדים) במגוון פלטפורמות רחב. במהירות השמירה והתיוג הן בהחלט דומות.

לסיכום, Spaces נראית כאפליקציה נוחה מאוד לשימוש, ועם פוטנציאל לשיפורים נוספים בעתיד. למידע נוסף מוזמנים להיכנס לספייס שפתחתי על... Spaces. הנה כאן בקישור . בספייס הזה אני מרכזת את כל המידע שאני מוצאת על האפליקציה, למשל כתבות וסרטונים. מוזמנים לעקוב ולהשתתף! התקינו את Spaces,  התחילו להשתמש ותתמכרו גם אתם :)

4 תגובות:

  1. לעניות דעתי , KIFI , יותר כייפית וגם מאפשר צירוף עמיתים למרחב או לספריית נושאים
    http://amisalant.com/?p=10350

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק