יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

הכי מעודכן בכיתה (חלק 7): התראות מגוגל סקולר

בחמשת הפרקים הראשונים של הסדרה עסקנו במקורות לקבלת עדכונים בנושאי תזונה ורפואה מאתרים ייעודיים העוסקים בנושאים אלה, בכתב ובשמע, בעברית ובאנגלית. בפרק השישי ראינו כיצד ניתן לקבל התראות מפאבמד על מאמרים בנושאים לפי בחירתנו. הפעם נראה כיצד ניתן לקבל התראות על מאמרים חדשים שפורסמו בנושאים על פי בחירתנו בגוגל סקולר.

קבלת התראה על חיפוש

לאחר ביצוע חיפוש כלשהו בגוגל סקולר ניתן לראות בתפריט הצד אייקון של מעטפה ולידו הכיתוב צור התראה (תמונה 1). לחיצה על האייקון תביא אותנו לדף של שמירת ההתראה, שבו ניתן לקבוע את האימייל אליו יגיעו ההתראות ולבחור מספר מאמרים לכל התראה. יש לעשות Sign In לחשבון הגוגל על מנת שההתראות יישמרו גם בחשבון וניתן יהיה לראות את כולן במרוכז. אולם גוגל סקולר, בניגוד לפאבמד, אינו שומר את המאמרים עצמם בחשבון, אלא רק את שם ההתראה. המאמרים עצמם נשלחים במייל בלבד.

תמונה 1. יצירת התראה על חיפוש


קבלת התראה על ציטוט של מאמר מסוים

נניח שמצאנו מאמר מרכזי לתחומנו, או מאמר בנושא נדיר יחסית. במקרה כזה אנו עשויים להתעניין בכל ציטוט של מאמר זה, שעשוי להיות גם רלוונטי לנו. גם לציטוט של מאמר מסוים ניתן ליצור התראה דרך גוגל סקולר. כדי לעשות זאת יש ללחוץ על הקישור צוטט על ידי... (מסומן בצהוב בתמונה 2) המופיע מתחת לשם של כל מאמר. כך מגיעים לדף המרכז את כל הציטוטים של המאמר הנבחר, ואם לוחצים על אייקון המעטפה בתפריט הצד בדף זה ניתן להרשם לקבלת התראה על ציטוטים של מאמר זה בלבד.

תמונה 2. הרשמה לקבלת ציטוים של מאמר מסוים


קבלת התראה על פרסומים מחבר מסוים 

לקבלת התראות על פרסומים של מחבר מסוים יש שתי אפשרויות בגוגל סקולר: ניתן לעשות חיפוש לפי שם מחבר בחיפוש המתקדם של גוגל סקולר (גישה מתפריט הצד, תמונה 3) ולהרשם להתראות באייקון המעטפה.  אפשרות נוספת היא להרשם להתראות מפרופיל החוקר, במידה וקיים.

תמונה 3. כניסה לחיפוש המתקדם בגוגל סקולר.


קבלת התראות מפרופיל חוקר

גוגל סקולר מאפשר לחוקרים לבנות לעצמם פרופיל אישי, שיכלול את כל המאמרים שפורסמו על ידם, ומידע נוסף אודותיהם. דרך הפרופיל האישי של החוקר ניתן להרשם לשלושה סוגי התראות:
  1. מאמרים חדשים של המחבר
  2. ציטוטים חדשים של המאמרים של המחבר
  3. מאמרים קשורים למאמרים של החוקר (חדש!)


בתמונה 4 מוצג פרופיל לדוגמה של החוקר פרופ' מיכה אבירם מהטכניון. אל הפרופיל ניתן להגיע בקלות בחיפוש לפי שם המחבר בגוגל סקולר. פרופיל חוקר נוסף לדוגמה: של פרופ' זוהר כרם. ההרשמה להתראות דרך אייקון המעטפה שבפרופיל.

תמונה 4. פרופיל חוקר - הרשמה להתראות

קריאה נעימה!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה