יום ראשון, 7 בינואר 2018

סמנטיק סקולר: עדכונים ל- 2018 וגם הגרלה!

על סמנטיק סקולר (Semantic Scholar) כתבתי לראשונה בראשית שנת 2017. תחילתה של שנת 2018 היא הזדמנות טובה לחזור לאתר ולראות מה התחדש.

מספר המאמרים

הדבר הראשון הבולט לעין: מספר המאמרים אותם מכסה מנוע החיפוש. התחזית לשנת 2017 היתה כיסוי של 20 מליון מאמרים, אך כעת ניתן לראות שהכיסוי כבר חצה את רף 40 מליון המאמרים (תמונה 1). מקורות המידע עליהם מבוסס המאגר לפי הכתוב בו הם PubMed, ArXiv, Springer Nature ו"רבים נוספים".


תמונה 1. https://www.semanticscholar.org/

דפי מידע

במהלך השנה החולפת נוספו לסמנטיק סקולר גם דפי נושא, אליהם ניתן להגיע בלחיצה על Explore Topic המופיע מימין לתוצאות החיפוש (תמונה 2). דפי הנושא מספקים הגדרה של המונח, מאמרים רלוונטיים ומספר אזכורים שלו בספרות לאורך השנים. 

תמונה 2. הפניה לדפי נושא של Semantic Scholar

סיכום ביניים ומבט לעתיד

נראה כי אלה החידושים העיקריים נכון להיום. הממשק של דף תוצאות החיפוש שונה מעט, אך עדין ניתן למצוא בו את הפילטרים כמו סוג הפרסום או מועדו, הצעות להוספת נושאים קשורים לחיפוש, הפניה למאמרים דומים, אופציות של ציטוט ושמירה, פרופילים של מחברים המראים את המאמרים שכתבו ואת הקשר שלהם למחברים אחרים ועוד. גם ה - Citeomatic עוד ישנו. טרם הוספה אפשרות ליצירת התראות על חיפושים.

תכניות לעתיד וגם הגרלה

על פי סקר שנשלח במייל לכל המתעניינים באתר (מוזמנים להצטרף גם כן לרשימת התפוצה במקום המתאים בתחתית דף הבית) החידוש הבא עומד להיות הוספת כיסוי לחומרים שאינם מאמרים מדעיים לאתר, כגון בלוגים, פודקסטים ווידאו. הביעו את דעתכם בנושא כאן בסקר, השפיעו על העתיד, וגם תיכנסו להגרלה של כרטיס מתנה של 50 דולר באמזון. 

מבט אל העתיד וגם פודקסט

טכנולוגיית הבינה המלאכותית, עליה מבוסס סמנטיק סקולר, צפויה להתרחב לעוד ועוד תחומים בחיינו. עוד על כך, בין היתר על השפעתה על עולם העבודה, ניתן לקרוא ולשמוע בראיון עם פרופ' אורן עציוני, שפורסם לאחרונה בבלוג עולם המידע של ד"ר יפה אהרוני. פרופ' עציוני הוא מדען מחשבים ומוביל הפרוייקט של סמנטיק סקולר. אגב, אם אתם במקצועות טיפוליים אתם יכולים להיות ככל הנראה רגועים: את התקשורת האנושית עוד לא הצליחו לחקות בעזרת רובוט. 
מה שבטוח, אם עוד לא התחלתם להשתמש בסמנטיק סקולר, שנת 2018 היא הזמן הנכון לעשות זאת, כי בטכנולוגיה עליה הוא מבוסס טמון העתיד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה